• język migowy
  • BIP
Oficjalny portal miasta Bierunia

Urząd Miasta Bieruń

Panorama miasta Bieruń

Urząd Miasta Bierunia

Strona główna/Aktualności/Dodatek Gazowy

Dodatek Gazowy

Aktualności 2 Lutego 2023

Refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT

za zużycie paliwa gazowego w 2023 roku

(tzw. dodatek gazowy)

 

 

Szanowni Mieszkańcy,

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieruniu - Dział Świadczeń i Spraw Alimentacyjnych informuje, iż można już składać wnioski o refundację kwoty odpowiadającej podatkowi VAT za zużycie paliwa gazowego w 2023 roku (potocznie nazywanej dodatkiem gazowym).

Refundacja przysługuje odbiorcom paliw gazowych w gospodarstwie domowym, którzy wykorzystują  jako główne źródło ogrzewania swojego gospodarstwa urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi (tj. gazem ziemnym wysokometanowym lub zaazotowanym, w tym skroplonym gazem ziemnym oraz propan-butanem lub innymi rodzajami gazu palnego, dostarczanymi za pomocą sieci gazowej).

Wyżej wskazane źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 16 grudnia 2022 r., albo po tym dniu - w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy (tj. nowouruchomionego źródła ogrzewania).

Dodatkowo świadczenie jest uzależnione od dochodu - kryterium dochodowe w przypadku gospodarstwa jednoosobowego wynosi 2.100 zł, a w przypadku gospodarstwa wieloosobowego - 1.500 zł.

Dochód będzie liczony w analogiczny sposób jak przy dodatku osłonowym - obecnie w dalszym ciągu będą uwzględniane dochody gospodarstwa domowego uzyskane w roku 2022.

Wniosek o refundację podatku VAT należy złożyć w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury za zużycie paliwa gazowego, a do wniosku należy dołączyć zarówno w/w fakturę, jak i dowód jej opłacenia. 


Wnioski można składać tradycyjnie - w formie papierowej, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w tym przy użyciu publicznej aplikacji mobilnej) z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego. Formularze wniosków wraz z załącznikami można pobrać i złożyć w Punkcie Obsługi Interesantów zlokalizowanym w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bieruniu - Działu Świadczeń  i Spraw Alimentacyjnych przy ul. Wł. Jagiełły 1 (segment A - budynek parterowy) w godzinach urzędowania Ośrodka, tj. w poniedziałki w godz. 7.30 - 17.00, w środy i czwartki w godz. 7.30 - 15.30 oraz w piątki w godz. 7.30 - 14.00.

 

Stosowny formularz można również pobrać poniżej:

  • wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT

 

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bieruniu - Działu Świadczeń i Spraw Alimentacyjnych

pod numerami telefonów:  32 708 04 89 i 32 708 04 90

lub poprzez adres e-mail : sekretariat@mops.bierun.pl

Kategoria: powiązane pliki [1]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf wniosek 360.58KB Plik: wniosek

Podobne wiadomości:

do góry