Od miesiąca korzystamy z aplikacji NaprawmyTo. Jak nam idzie?
Aktualności 6 Grudnia 2021Za nami już pierwszy miesiąc korzystania przez mieszkańców naszego miasta z programu NaprawmyTo. Przypomnijmy, że program ten to proste narzędzie, dzięki któremu w kilku krokach każdy mieszkaniec Bierunia może przesłać zgłoszenie na temat jego okolicy. Ważne jest również to, że wprowadzone zgłoszenia, zawierają informację na jakim etapie znajduje się usuwanie zgłoszonej usterki: dowiemy się kto zajmuje się jej usunięciem i kiedy orientacyjnie powinno to nastąpić. Sam proces zgłoszenia usterki dokonuje się bardzo prosto i zajmuje kilka sekund:
Zgłoszenia wprowadzać można poprzez dedykowaną naszemu miastu stronę internetową:
https://naprawmyto.pl/bierun
Zachęcamy jednak do ściągnięcia i zainstalowania na swoim telefonie komórkowym specjalnej aplikacji (informację o instalacji aplikacji mobilnej znajdziemy pod adresem: https://naprawmyto.pl/home), która po przyznaniu jej odpowiednich uprawnień automatycznie sczyta naszą lokalizację i pozwoli na precyzyjne umiejscowienie zgłaszanej nieprawidłowości.
Na koniec pierwszego miesiąca funkcjonowania programu mieliśmy zarejestrowanych już 40 usterek, a część z nich już została naprawiona. Zgłoszenia najczęściej dotyczyły: awarii oświetlenia ulicznego, ubytków nawierzchni dróg, infrastruktury wodociągowej, a także zaśmieconych miejsc.
Równocześnie przypominamy, że zgodnie z przyjętym Regulaminem dla osoby dokonującej zgłoszenie w programie „Naprawmy to” na terenie Gminy Bieruń (dostępny pod adresem: KLIKNIJ TUTAJ), nie wszystkie usterki są rejestrowane, a co za tym idzie widoczne w programie. Dotyczy to sytuacji, w których zgłoszenia:
- zawierają informacje nieprawdziwe,
- dotyczą zgłoszeń wykroczeń i innych czynów zabronionych (w takim przypadku należy bezpośrednio powiadamiać odpowiednie służby),
- wykraczają poza określony katalog usterek zawartych w programie,
- nie dotyczą infrastruktury komunalnej już istniejącej - za pośrednictwem programu nie zgłaszamy potrzeb montażu dodatkowej lampy, wymalowania przejścia dla pieszych itp.,
- dublują się tj. dotyczą tej samej, zgłoszonej wcześniej przez innego użytkownika usterki - przed zgłoszeniem zachęcamy do sprawdzenia czy na mapie programu nie ma już zarejestrowanego zgłoszenia dotyczącego tej samej usterki. Zalogowani użytkownicy mogą także dodawać swoje komentarze do wprowadzonych wcześniej zgłoszeń,
- zawierają wulgaryzmy, bądź inne stwierdzenia wykraczające poza granice prawa, dobrego smaku i obyczaju.
Podkreślić należy również, że program nie służy do:
- zgłaszania usterek, które z uwagi na stworzenie realnego zagrożenia dla życia lub zdrowia, wymagają natychmiastowej interwencji (w takim przypadku należy niezwłocznie powiadomić odpowiednie służby pod nr 112 lub skierować się do Straży Miejskiej w Bieruniu pod nr 986 lub 32 216 37 27),
- zgłaszania oczekiwań, wniosków i pomysłów odnośnie infrastruktury miejskiej, lub działań Gminy oraz jej jednostek pomocniczych. Zgłoszenia takie również nie są rejestrowane w programie.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących funkcjonowania programu (m.in. tego dlaczego zgłoszenie nie jest widoczne na mapie) skontaktować można się z administratorem programu na poziomie naszego miasta pod adresem:
Jeszcze raz zachęcamy wszystkich mieszkańców do korzystania z programu NaprawmyTo, czyli do troski o nasze wspólne dobro jakim jest nasze miasto!
Podobne wiadomości:
- Dlaczego warto korzystać z NAPRAWMY TO? 2023-12-12
- E-URZĄD czynny tylko w godzinach pracy Urzędu Miejskiego! 2022-06-10
- Eco harmonogram wywozu śmieci! Wygodnie i nowocześnie! 2022-01-31
- Bieruń dołącza do NAPRAWMY TO! 2021-10-31
- Śledź jakość powietrza z systemem AIRLY 2021-02-18
- Aplikacja mobilna VIZUM.APP w Twoim telefonie... Pobierz! 2020-11-16
- Miasto Bieruń na Youtube 2020-11-09
- Strona internetowa cmentarza komunalnego w Bieruniu przeszła metamorfozę 2020-10-30
- Innowacyjny Bieruń! Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych 2020-09-25
- Omijaj "korki" na drodze ze śląską policją! 2020-06-19