Rondo i tunel w Bieruniu Nowym. Harmonogram prac.
Aktualności 6 Listopada 2024Za nami briefing prasowy z udziałem Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach i przedstawicieli firmy - wykonawcy zadania pn.: "Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 934 z DK-44 wraz z przebudową skrzyżowania DW-934 z linią kolejową w miejscowości Bieruń". Podczas briefingu, który odbył się w Urzędzie Miejskim w Bieruniu pozyskaliśmy kilka informacji na temat harmonogramu prac związanych z realizacją tej ogromnej inwestycji.
- Trwają roboty geodezyjne, od których wykonawca rozpoczął realizację inwestycji w terenie. Jednocześnie trwają prace uzgodnieniowe, m.in. związane z uzgodnieniem tymczasowej organizacji ruchu - uwzględniającej również objazdy dla komunikacji zbiorowej obsługiwanej przez Zarząd Transportu Metropolitalnego.
- W listopadzie tego roku wykonana zostanie niezbędna wycinka drzew przed rozpoczęciem robót budowlanych. Jeszcze w tym roku zaczną się prace wyburzeniowe - wyburzony zostanie stary "Okręglak" szpecący od lat skrzyżowanie oraz pustostan znajdujący się przy przejeździe kolejowym (wyburzenia będą realizowane na przełomie roku 2024 i 2025).
- Utrudnienia w ruchu drogowym zaczną być odczuwalne w marcu 2025 roku. Wczesną wiosną droga wojewódzka (DW934) - ulica Wawelska zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego. Wyznaczone będą objazdy. Z uwagi na skomplikowaną i gruntowną przebudowę oraz rozbudowę tej drogi, a także budowę tunelu pod torami, utrudnienia te potrwają prawdopodobnie aż do lutego 2027 roku, na kiedy to przewidziany jest koniec inwestycji.
- Latem 2026 roku wystąpią natomiast znaczące utrudnienia w ruchu drogowym na drodze krajowej (DK44) - ulicy Warszawskiej. Będzie to związane z wprowadzeniem sygnalizacji świetlnej i ruchu wahadłowego. Będzie wówczas realizowana przebudowa skrzyżowania ulic Wawelskiej i Warszawskiej na rondo.
- Jesienią 2026 roku nowe rondo (wraz z wszystkimi wlotami) będzie już przejezdne dla samochodów. Otwarty już zostanie też odcinek ulicy Wawelskiej - od ronda do skrzyżowania z ulicą Remizową.
- Koniec prac przewidziany jest na luty 2027 roku. Aczkolwiek - jak podkreśla Dyrektor ZDW - przy tego rodzaju ogromnych i złożonych inwestycjach drogowych, mogą pojawić się nieprzewidziane wcześniej okoliczności, które wydłużą termin realizacji.
Briefing prasowy w Urzędzie Miejskim w Bieruniu
Zbigniew Tabor - Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich podkreslił, że jednocześnie ku końcowi zmierza inna inwestycja wojewódzka, która połączy się z tą rozpoczynająca się właśnie. Mowa o zadaniu pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej numer 934, przebiegającej przez Imielin, Chełm Śląski i Bieruń. Koniec prac przewidziany jest na początek 2025 roku.
Zanim więc rozpoczną się roboty budowlane związane z nową inwestycją, zakończą się te związane z inwestycją poprzednią.
Przypomnijmy, że przebudowywany jest obecnie odcinek drogi wojewódzkiej DW934 od skrzyżowania z ulicą Miarki i Dobrą w Imielinie do przejazdu kolejowego w Bieruniu. Inwestycja zakładała także przebudowę skrzyżowań i budowę ciągu pieszo-rowerowego. Długość przebudowywanego odcinka to łącznie prawie 10 km.
Inwestycja obejmowała przebudowę konstrukcji nawierzchni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi jest wykonywana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostały wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.
Tunel + rondo. Przebudowa skrzyżowania Warszawska (DK44) / Wawelska (DW934) i przejazdu kolejowego w Bieruniu.
Skrzyżowanie przebudowane zostanie na rondo. Pod torami kolejowymi na ul. Wawelskiej powstanie tunel.
INFORMACJE:
- Wartość zadania: 67 milionów złotych
- Data podpisania umowy: 2 października 2024 roku.
- Termin realizacji: 28 miesięcy od podpisania umowy - do lutego 2027 roku.
- Inwestor: Województwo Śląskie
- Wykonawca: firma PRIMOST POŁUDNIE SP. Z O.O. z Będzina
Dyrektor ZDW Zbigniew Tabor wyjaśnił jak przebiegać będzie inwestycja
Przypomnijmy, że w ramach tej długo wyczekiwanej inwestycji skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Wawelskiej (przy Skwerze Powstańców Śląskich) zostanie przebudowane na rondo, natomiast pod torami kolejowymi na ulicy Wawelskiej powstanie tunel. Wyburzony zostanie przy tej okazji "Okrąglak", który od lat szpeci nowobieruńską część Miasta. Dobudowane zostaną odcinki ścieżki rowerowej i chodnika.
Skrzyżowanie Warszawska/Wawelska oraz tory na Wawelskiej przed przebudową
POSŁUCHAJCIE FRAGMENTU BRIEFINGU PRASOWEGO:
(Poniżej plik dźwiękowy)
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
m4a | Konferencja prasowa - audio | 26.18MB | Plik: Konferencja prasowa - audio |
Podobne wiadomości:
- Zakończono przebudowę drogi powiatowej - ulicy Bohaterów Westerplatte w Czarnuchowicach 2024-11-13
- Budowa drogi S1 i inne inwestycje drogowe- nowe informacje 2024-11-06
- Budowa drogi ekspresowej S1 - nowe zdjęcia 2024-11-04
- Rosną mury żłobka z oddziałami przedszkolnymi - ZOBACZ WIDEO! 2024-10-29
- "Tunel + rondo. Przebudowa skrzyżowania Warszawska (DK44) / Wawelska (DW934) i przejazdu kolejowego w Bieruniu. Start inwestycji" - INFORMACJE 2024-10-28
- Nowe atrakcje na osiedlu Granitowa w Bieruniu 2024-10-24
- Postępy w pracach budowlanych przy budowie żłobka i przedszkola 2024-10-21
- UWAGA! Zmiana organizacji ruchu - budowa drogi S1 2024-10-15
- Inwestycje drogowe zrealizowane w Bieruniu tego lata - PODSUMOWANIE 2024-10-07
- Zakończyła się budowa i przebudowa miejsc parkingowych na osiedlu Chemików 2024-10-04